Pankkipalvelut kuuluvat kaikille – myös niille, jotka eivät asioi verkossa.
'Pankkipalveluiden pitää olla kaikkien saavutettavissa. Kuluttajaliiton ja Pääkaupunkiseudun Kuluttajien toteuttaman tuoreen kyselytutkimuksen vastaajista lisäneuvoja pankkiasiointiin kaipaavista enemmistö (61 %) toivoi ensisijaisesti lisää kasvokkain tapahtuvaa palvelua. Pankkipalveluita tulee olla tarjolla monella tavalla, jotta jokaisella asiakkaalla on tosiasiallinen mahdollisuus hoitaa omat raha-asiansa turvallisesti ja itsenäisesti, yhdistykset muistuttavat,' kirjoittaa Kuluttajaliiton pääsihteeri Juha Beurling-Pomoel.
Ja huomauttaa, että 'monikanavaiset pankkipalvelut eivät ole vain saavutettavuuskysymys, vaan myös osa kriisivalmiutta. Perinteiset palvelumuodot turvaavat perustoimintoja mahdollisissa kriisitilanteissa, joissa esimerkiksi sähköt ja internet eivät toimi pidempään aikaan.'(Kuluttajaliiton sivut)
Varmaan meistä useimmat toivoisimme lähiasiakaspalvelua pankkeihin.
Kaiken siirtyminen digiin on muutenkin aika arveluttavaa kehitystä.
![]() |
| Nouseeko jo lumisadepilviä? |

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti